Alla inlägg under oktober 2010

Av Carina - 31 oktober 2010 14:37

Fy tusan vad det har regnat i dag...men nu på em så tittade solen fram en stund och då tog hundarna och och gick till skogs och tränade uppletande..

Jag la ut 7 saker i en korridor,  Lexi fick köra först och ta in 3 saker , sen var det Tonics tur och första två sakerna tog han in jättefint, men sen så tog han sig tid att ställa sig och äta nåt skit ..då kände jag hur frustrationen kom krypade igen och vrålade i ett rungande "NEJ" som nog hördes ända till centrum..han avbröt skitätandet och letade igen och tog in dom andra två sakerna och sen fick han massor av belöning i form av blodpudding......men ,men , men..jag vill ha mera motivation i uppletandet! Han SKA inte ens tänka tanken på att leta harskit.

 Men i dag var det inte ägandet av sakerna som var problemet...Problemet i uppletandet varierar så att säga ....

Nån som har några lysande ide´r att dela med sig av ?????

Av Carina - 30 oktober 2010 13:16

....Turelund ..gulligt namn förresten på en plats    kul med en ny bana.

Vi var fyra pers som tränade i dag  Jag,/ Eva T. /Pia/  och Kerstin med resp. hundar.

Skogen var ganska tät och lite kuperad, tror att vi fick till en bana på 150-200 m.

Tonic var laddad och på topp i dag , han tycker väldans mycket om att komma till nya banor .

 Vi började med en figge i vardera hörnet och där missade han ena figgen (mitt fel som vanligt)  skulle ha skickat honom bakåt i banan där (lärdom) för att han skulle få vind påfiggen,men  vi fick stället till ett fint framslag och sen var han duktig ..fina markeringar ,vid ett slag så hade vi en hel barnfamilj på 3-4 ungar och mamma & pappa precis runt figgen men han brydde sig inte ett dugg om dom......utan markerde figgen så fint så..duktig kille!

Vid ett tomslag gick han lite för grunt ,men jag ville inte skicka om eftersom det "kryllade" av folk i skogen. Men jag är nöjd ändå, han lyssar på mig och samarbetar utan att "starta eget" och han tycker att det är kul!

Dom andra var nog också nöjda med dagen.  Tack för i dag!    


Av Carina - 28 oktober 2010 16:46

...aktiviter har vi ägnat oss åt i dag....

förutom  lek & bus både ute och inne..

    


och alla sitter fint och väntar på maten...

  

Av Carina - 28 oktober 2010 15:01

Så kom ungdomarna och läraren i dag då och grejade det sista på vår lilla altan......


  

Av Carina - 28 oktober 2010 07:56

Såg just nu att vi kommit med på söktävlingen i Roslagen om ett par veckor....Ser fram emot att få tävla igen..Ska bli riktigt kul! 


Nu ska vi gå och möta "dagbarnet"...

Av Carina - 28 oktober 2010 07:26

.....har det blivit i natt för mig.

Undrar om det hänt nåt konstigt i kroppen ?

Jag har ju fått en dunderkur kortison på 5 dagar för mina lungbesvär och läkaren skulle ringa i går, men gjorde inte det och då tog jag ju inga 5 tabletter igår  eftersom jag inte fått någon vidare info. Det har "knottrat" i kroppen och känts helkonsigt hela natten,  så ska det väl inte vara? Så jag "tröck" i mig några nu på morgonen och jag får väl ta och ringa i stället då..


Låg och tänkte på vad min "gubbe" sa i går.....

Jo, att han hade hört på radion att det var alldeles för mycket marssvin och älgar i skogarna nu som dom måste skjuta av...   

 hehehehe ... det ska vara en grek för få till det så...vildsvin skulle det förstås vara   



Av Carina - 27 oktober 2010 18:35

.....på dagen var det i morse , minusgrader och sol och fruset på marken och en lång promenad med hundarna och hussen. Det är mer än vad kan säga nu ..FY FASEN ...regn , mörkt och jävligt, hundarna trampade på en massa glas  nu vid rastingen i "byn", men som tur var skar sig ingen.

Jag tog en sväng till Gränby och köpe mig ett par nya "hundkängor" ett par Graninge..hoppas dom håller vad dom lovar. Jag är helt makalös på förstöra skor & kängor..dom tar bara slut liksom...fattar inte hur jag går ?  Måste inhandla ett par nya "hundbyxor" också..gillar Lundhagsbrallorna faktiskt.


Tonic har fått sig en skönhetsgenomgång i dag i form av badning, öronputsning kloklippning...föning och massage..och nu för tiden så gillar han också att få bli fönad...Kan hända att han blivit lite fåfäng kanske?   


I morgon kommer "vårt" lilla dagbarn igen, hennes operation blev uppskjuten till på fredag...och i även taket till vår nya altan kommer i morgon.. skönt att få det färdigt nu.


Av Carina - 26 oktober 2010 14:31

...blev det i dag här hemma. Nina /Ester, A-M/ Mysli, Åsa/Sira och jag /Tonic.

Vi körde ovallat i dag, pga. tidsbrist och Tonic fick gå först och i dag så körde vi 2:or dvs. synretning figge som rappar på framåt i rutan c:a 10 m. när jag vänt Tonic, min tanke med det var att få hanom att tänka framslag..och inte gå tillbaka till gamla legan (som han har gjort vid flera tillfällen) sen kallade jag in honom  till mig från figgen efter bara ett par skall (men  han vill ogärna lämna figgen ..vilket iof är bra) på slutet så körde vi några "flyers" med stående synliga figgar.

 Kändes bra i dag och allra bäst var att precis innan så var det ett rådjur som sprang genom ovallade rutan ,Tonic fick vittring på det och drog en bit i dess spår men KOM när jag ropade !!

Dom andra körde också hittaövningar och kallade in från figgen, det gick väldigt bra för dom också.

Dags att gå ut med hundgänget nu igen..




Fårhagens "foto-sten" som för övrigt var full av fårskit...som "vissa" vräkte i sig..

Ovido - Quiz & Flashcards