Direktlänk till inlägg 16 januari 2011

Lite träning..

Av Carina - 16 januari 2011 07:58

I går tog vi oss i kragen och gick i väg och tränade vid vid kyrkans parkering, tillsammans med Kattis & hundarna. Tonic fick börja med vittringsapporteringen..som vi inte tränat på länge. Vi testade hela momentet tävlingsmässigt , han tog rätt efter lite smakande , och något tugg på ingången  . Tränade sedan bara farten in med en pinne. Kattis tycker att jag är alldeles för tråkig, att jag måste jobba mer med farten in med honom med någon roligt sak..inte bara tråkigt godis..och naturligtvis har hon helt rätt !!

 Jättebra med konstruktiv kritik av träningskompisarna tycker jag   .

Jag vet att jag måste träna mig mycket mer på att gå avlappnat trots någon kommenderar, få till den där "braiga" känslan  av att vi är i samma bubbla. På några tävlingar har jag lyckats med det och såååå bra det kännts då ....och då spelar faktiskt poängen ingen större roll   . ..skulle så gärna vilja prova och starta i en tre:a...igen.  Om Tonic mår bra vill säga ..  

Kattis & Nemo har börjat med lydnads elitens moment och dom är verkligen duktiga, vad dom gått framåt!   Imponerade!

Vi tränade på lite av varje..men Tonic var inte riktigt på topp hela tiden..iof inte så konstig eftersom han hade magsjuka i förrgår... och så frös han ..och igår em blev jag själv dålig  (neeej, det kan inte smitta ) . 


Börjar förresten bli riktigt sugen på att träna sök igen..men det är inte så lockande att trava i halvmeterssnö...hoppas på lite milt väder! 






 
 
Nina

Nina

17 januari 2011 11:48

Halloj.... visste väl att du var lite sugen på att bli fotograferad i profil... ;) Det gör jag gäääärna! Kan jag komma nu??

Ps... jag börjar också bli sugen på sökträning, hoppas vi kan få till något snart och att snön försvinner.

http://www.adaesther.se

Carina

17 januari 2011 11:54

Hehehe... neeej tack ;) ..till profilfotograferig alltså..
Ja tack ..till sökträning..snön sjuker förhoppningsvis lite nu :)

 
Eva

Eva

29 januari 2011 22:25

Hej hopp! Ja till och med jag börjar tina ur vinterdvalan och vill träna sök snart!
Duktiga ni är som tränar och står i
Kram

http://hummelns.se

Carina

30 januari 2011 07:24


Hej!
ja du Eva.. träningen är minimal här också kan jag väl säga ;)... men vi ska väl ta och "karska" på oss snart förhoppningsvis:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 19 maj 2011 18:20

I går kväll tog vi en sväng till Ubk ...jag hade egentligen ingen lust alls att åka iväg och träna ...men när vi väl kom dit så gick det riktigt hyffsat........fast jag får verkligen passa mig för att köra för mycket med Tonic..då tycker han det är d...

Av Carina - 13 maj 2011 16:00

...blev det i dag på fm här hemma i Storvreta tillsammans med Eva T/Zaffran,  Pia/Dansa,  Nina/Ester  och Kerstin /Xavi....men nu har mosqiterna, spindlarna, myrorna m.m vaknat ..det kliar lite här och var.....men vem bryr sig ?      Det gick s...

Av Carina - 9 maj 2011 20:54

 .........& skönt.. ................en riktig sommardag i dag       lite väl varmt tyckte hundarna...så slangen fick bidra med lite svalka..en blir som galen ...och en går in och lägger sig under bordet.....           ...och promenade...

Av Carina - 7 maj 2011 19:12

NU... har vi tränat en hel del faktiskt ..lydnadsträning på Otbk med Anna i torsdags kväll..Hur gick det då ? ..hyfssat, men Tonic var lite loj..kan ev. bero på att "nån" hade käkat upp en skål chips som stog i Timmys rum..vem vet jag faktiktiskt int...

Av Carina - 5 maj 2011 10:32

Vad är det för fel på hararna här där vi bor ???    I morse på prommisen så blev Lexi fullkommligt påsprungen av harar ...2 gånger !!  Först kom en stor en och bara sprang emot oss på skogsvägen..Lexi som låg lite före tog upp jakten..men han flytt...

Ovido - Quiz & Flashcards