Direktlänk till inlägg 14 april 2011

På G...

Av Carina - 14 april 2011 09:04

... igen när det gäller hundträningen..i alla fall lite smått .


Vintern har varit såååå lång & tung och svart, jag har inte mått så bra, och sen till råga på allt så är mina båda är föräldrar är sjuka, ungar som flyttar ut och sen hem igen och div. annat skit..

.....men nu har vi faktiskt kommit igång med SÖK:et igen i alla fall ..vi har tränat två ggr nu och Tonic har varit sååå laddad & glad & duktig..ska försöka oss på lite lydnad igen också...men tyvärr så har jag nu märkt att han  börjar klia sig mera nu igen...men ska försöka hålla honom i schakt så vi kan träna lite om inte annat för den sociala biten..om vi kommer till start på tävlingen det återstår att se...


Idag skiner solen igen och vi har varit på en skön tidig morgonprommis...känns som om det finns hopp om livet igen..


 
 
Ingen bild

Mirjam

14 april 2011 12:15

Visst är det härligt med våren, man känner sig lite levande igen. Inte roligt att du och föräldrarna varit krassliga. Hoppas Tonics kliande inte blir värre med all pollen som kommer så att ni får till träningen igen! Sök är ju himla roligt. Jag och Coffee tränar söket varje söndag och hon älskar att springa :).

Kram på er!

 
Ingen bild

Carina

14 april 2011 14:44

Tack!
Ja,man får göra det bästa av situationen.
Ha det bra i sökskogen :)

 
Kattis

Kattis

14 april 2011 19:56

Underbart att du har fått tillbaka tränings gnistan =) Hoppas allt som är tungt för dig ordnar sig! Många kramar från mig!

http://www.nemo.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Carina

14 april 2011 20:00

Tack Kattis!
Liiite gnista har jag fått tillbaka...;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 19 maj 2011 18:20

I går kväll tog vi en sväng till Ubk ...jag hade egentligen ingen lust alls att åka iväg och träna ...men när vi väl kom dit så gick det riktigt hyffsat........fast jag får verkligen passa mig för att köra för mycket med Tonic..då tycker han det är d...

Av Carina - 13 maj 2011 16:00

...blev det i dag på fm här hemma i Storvreta tillsammans med Eva T/Zaffran,  Pia/Dansa,  Nina/Ester  och Kerstin /Xavi....men nu har mosqiterna, spindlarna, myrorna m.m vaknat ..det kliar lite här och var.....men vem bryr sig ?      Det gick s...

Av Carina - 9 maj 2011 20:54

 .........& skönt.. ................en riktig sommardag i dag       lite väl varmt tyckte hundarna...så slangen fick bidra med lite svalka..en blir som galen ...och en går in och lägger sig under bordet.....           ...och promenade...

Av Carina - 7 maj 2011 19:12

NU... har vi tränat en hel del faktiskt ..lydnadsträning på Otbk med Anna i torsdags kväll..Hur gick det då ? ..hyfssat, men Tonic var lite loj..kan ev. bero på att "nån" hade käkat upp en skål chips som stog i Timmys rum..vem vet jag faktiktiskt int...

Av Carina - 5 maj 2011 10:32

Vad är det för fel på hararna här där vi bor ???    I morse på prommisen så blev Lexi fullkommligt påsprungen av harar ...2 gånger !!  Först kom en stor en och bara sprang emot oss på skogsvägen..Lexi som låg lite före tog upp jakten..men han flytt...

Ovido - Quiz & Flashcards