Alla inlägg den 19 maj 2011

Av Carina - 19 maj 2011 18:20

I går kväll tog vi en sväng till Ubk ...jag hade egentligen ingen lust alls att åka iväg och träna ...men när vi väl kom dit så gick det riktigt hyffsat........fast jag får verkligen passa mig för att köra för mycket med Tonic..då tycker han det är dötrist...det han kan, det kan han och tycker då att det känns onödigt att hålla på med det mer än 1 gång.

I dag blev det sökträning på fm i Lurbo med Pia,Nina, Kerstin. Vi körde på en ny bana ..jättebra terräng, bra legor bland stenar och kullar. Alla hundar gick bra ,men alla hade lite problem med att ta sig över en höjd, det blev liksom ett naturligt hinder där, trots att det var motvindssidan, men vem vet hur vinden snurrade där?

Lite otäckt  var det att det kom en "skum" bil och ställde sig vid våra bilar, pollacker......eller nåt?  ..och jag som inte har några hänglås till buren...fy attan om man skulle komma tillbaka till bilen och hundarna var borta..fick låna lås  idag men nu ska jag se till och skaffa egna lås !!

Annars så var det en riktigt bra sökdag och Tonic var samarbetsvillig och skötte sig utmärkt, gullgossen   

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards